tag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post8516140842353713920..comments2023-08-22T15:52:04.648+02:00Comments on Blog dla majsterkowiczów - Pan Fleks: Jak odnowić plastikowe elemety karoserii? motoKreatywni, patent No.1Pan Fleks - blog dla majsterkowiczówhttp://www.blogger.com/profile/06208600326097337058noreply@blogger.comBlogger34125tag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-75859561818538766712013-09-02T22:37:35.860+02:002013-09-02T22:37:35.860+02:00Damian, gratulacje! Pierwszy zestaw kluczy wędruje...Damian, gratulacje! Pierwszy zestaw kluczy wędruje do Ciebie. Skontaktuj się ze mną i podaj dane do wysyłki.Pan Fleks - blog DIYnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-12695991734120111242013-09-02T08:29:44.845+02:002013-09-02T08:29:44.845+02:00Tak samo działa wszystko co zamraża - można użyć s...Tak samo działa wszystko co zamraża - można użyć sprężonego powietrza z puszki lub w ostateczności nawet gazu do zapalniczek (przed chłodzeniem blachę można delikatnie ogrzać). Temperaturę daje mniejszą ale efekt jest podobny. Działa niestety tylko na delikatne wgniecenia o regularnych kształtach, które da się wyciągnąć przepychaczem do rur ;)robson24-78noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-17042422404467777472013-09-01T19:26:09.977+02:002013-09-01T19:26:09.977+02:00Zamontowane, ale musiałem uważać na lakier ;-)Zamontowane, ale musiałem uważać na lakier ;-)Pan Fleks - blog DIYnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-32905202622285496512013-09-01T12:28:51.396+02:002013-09-01T12:28:51.396+02:00masz wgniecenia w karoserii samochodu?
Zastosuj S...masz wgniecenia w karoserii samochodu?<br /><br />Zastosuj SUCHY LÓD<br /><br />ma on temp -80 stop C<br />bierzemy kostke i przykladamy do wgniecenia na 30 seundbedzie troszke dymilo ale bez obaw to tylko gaz ktory przede wszyskim jest obojetny, czyli nie jest trujący<br />powtarzyamy kilka razylinka1312noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-38128581260438207172013-09-01T00:06:36.073+02:002013-09-01T00:06:36.073+02:00Nie jeden kierowca miał przymarzniętą uszczelkę do...Nie jeden kierowca miał przymarzniętą uszczelkę do karoserii. Przed zimą należy ją nasmarować dobrym smarem silikonowym, a problem z przymarzaniem stanie się historią.Wujek Dobra Radanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-11408725122615096782013-09-01T00:04:48.350+02:002013-09-01T00:04:48.350+02:00czasem mamy problem z zasięgiem pilota od centraln...czasem mamy problem z zasięgiem pilota od centralne zamka, a wystarczy ruszyć głową, dosłownie. "Przytknąć" pilot do głowy i auto się otworzy. Śmieszne, ale działa.Wujek Dobra Radanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-16139947257695526262013-09-01T00:00:57.814+02:002013-09-01T00:00:57.814+02:00Fajnym sposobem na "reaktywacjie" plasti...Fajnym sposobem na "reaktywacjie" plastików jest ich czyszczenie środkiem firmy cartec o nazwie vinyl tp-49.Nabłyszcza, czyści i zabezpiecza plastik przed osiadaniem kurzu.patryknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-73595448275997057942013-08-31T01:38:08.257+02:002013-08-31T01:38:08.257+02:00Witam. Na początek historyjka z zaprzyjaźnionego w...Witam. Na początek historyjka z zaprzyjaźnionego warsztatu blacharskiego. Dwóch młodych fachowców szalało ze szlifierkami kątowymi przy naprawianym właśnie aucie, a w kąciku ładował się akumulator od innego samochodu, który miał być oddany klientowi po naprawie. Obaj blacharze w pewnym momencie usłyszeli huk, nawet nieco się przestraszyli i rozejrzeli po warsztacie, ale nie zauważywszy żadnych zmian, pracowali dalej. Po jakimś czasie przyszedł szef po akumulator i bardzo się zdziwił, bo go nie było, zostały tylko smętne szczątki porozrzucane po warsztacie.<br />Teraz patent<br />Ponieważ mowa o pielęgnacji plastików samochodowych, nie sposób pominąć Plaka. Jest naprawdę doskonały, ale nie do pogłębienia czerni plastików, tylko jako samostart do silników. W razie problemów z uruchomieniem auta, wystarczy w rurę ssącą powietrze do silnika zaaplikować trochę tego środka i auto odpala. Sam korzystałem parę razy ubiegłej zimy z Plaka o tabaczkowym zapachu :-)panwunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-24047797900918505302013-08-30T21:16:37.145+02:002013-08-30T21:16:37.145+02:00Sposoby na odkręcenie nakrętki
- podgrzanie jej ...Sposoby na odkręcenie nakrętki<br /> - podgrzanie jej do ok 350 * c<br /> - odkręcanie metoda udarową ( ewentualnie pobijanie klucza zawsze nasadowego lub oczkowego<br /> - smarowanie wd40 , coca cola, nafta , elektrosol <br /> - podlożyć coś ciężkiego pod nakrętkę i ją opukiwać młotkiem<br /> - obciąć dwa boki nakrętki obok gwintu śruby i ją rozerwać<br /> - nawiercić dwa otwory obok gwintu śruby i przecinakiem rozciąc nakrętkę<br /> - tomekznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-58404769802119645712013-08-30T13:22:47.113+02:002013-08-30T13:22:47.113+02:00Uwierz mi że w starszych samochodach to norma, i w...Uwierz mi że w starszych samochodach to norma, i wynika nie tylko z przyczyn które wymieniłeś ale chociażby z wnoszonego śniegu, wilgoci z kurtki bluzy kiedy pada deszcz albo chociażby oddychania. Wsiądź w pięć osób do samochodu w listopadową pogodę, dmuchawa nie nadarzą i raczej nie jest to żadna awaria. A półśrodki czasami są lepsze niż szukanie dziury w całym.Damian Ba.....skinoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-51426398040527887602013-08-30T12:34:30.690+02:002013-08-30T12:34:30.690+02:00Damian Ba.....ski - parowanie szyb to żadna norma,...Damian Ba.....ski - parowanie szyb to żadna norma, jak by to wynikało z Twojej wypowiedzi. To raczej wskazówka dla kierowcy że czas przypatrzeć się autu... Jeśli mamy szczęście, może okazać się że mamy zamoknięty filtr kabinowy - wymiana załatwia sprawę (ewentualnie można poszukać przyczyny zamakania filtra), jeśli szczęścia mamy mniej - wilgoć przedostaje się do wnętrza pojazdu przez jakąś dziurę - mógł wypaść lub poluzować się któryś korek zaślepiający w karoserii lub po prostu mogła pojawić się korozja i blachę nam zeżarło - w tym miejscu wilgoć przenika do wnętrza auta i szybki parują... <br />Patentów maskujących problem jest wiele - od specjalnych preparatów zapobiegających parowaniu po upychanie starych gazet pod dywanikami. Moim zdaniem to wszystko półśrodki usypiające czujność kierowcy na istniejący problem.robson24-78noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-85310890166380480202013-08-30T12:22:42.762+02:002013-08-30T12:22:42.762+02:00Ja znam inny patent na odświeżenie plastikowych el...Ja znam inny patent na odświeżenie plastikowych elementów karoserii, taka alternatywa dla Plaka i innych podobnych preparatów. Na elementy takie nakładam stary zużyty olej silnikowy i ściereczką rozprowadzam po całości. Efekt super, może nie jest tak trwały jak patent z opalarką, ale wytrzymuje długo.Michał Michońnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-82939430865546176632013-08-30T11:49:27.496+02:002013-08-30T11:49:27.496+02:00Ja znam patent na parowanie szyb, zbliża się jesie...Ja znam patent na parowanie szyb, zbliża się jesienna pora o ca tym idzie szyby będą nam szybko parować. Sposobem na zmiejszenie parowania szyb jest sól, tak zwykła sól kuchenna i bawełniana ściereczka. Z ściereczki robimy kieszonkę, wsypujemy sól i dokładnie zaszywamy, taką ściereczką czyścimy szyby raz w miesiącu, na sucho. Różnica widoczna od razu.Damian Ba.....skinoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-53393424089298378192013-08-30T09:10:16.312+02:002013-08-30T09:10:16.312+02:00Dobrym sposobem na zatkany filtr DPF w nowszych di...Dobrym sposobem na zatkany filtr DPF w nowszych dieslach jest ok.15 min jazda na trzecim biegu z obrotami silnika ok.4000obr/min.W taki sposób filtr DPF osiąga wyższą temperaturę i wypala szkodliwe cząstki ,które zatykały filtr.Krystiannoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-89283629633865635662013-08-30T00:00:13.675+02:002013-08-30T00:00:13.675+02:00Próbowałeś tego sposobu? Bo ja niestety tak :-( Wa...Próbowałeś tego sposobu? Bo ja niestety tak :-( Warstwa lakieru faktycznie się wyciera. Później wystarczy już tylko odrobina preparatu typu insect off przed wjazdem na myjnie i klosze wyglądają jak mgła smoleńska... :( Ja tak załatwiłem sobie reflektory.Pan Fleks - blog DIYnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-69128832545067555232013-08-29T18:40:05.653+02:002013-08-29T18:40:05.653+02:00Ja mam inny patent - po wyczyszczeniu plastików (n...Ja mam inny patent - po wyczyszczeniu plastików (normalne mycie auta) biorę pastę Autoland (ta w pojemniku, jak puszka - kolor: bezbarwna) i nakładam małą warstwę i po chwili poleruję szmatką (mocno naciskam), a dokładnie pieluchą tetrową, tak długo aż błyszczy.<br />Efekt jest o wiele bardziej ciekawszy niż działanie polerką. Warto sprawdzić, bo koszt jest niewielki.Tomasznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-40068329988326780172013-08-29T18:15:43.382+02:002013-08-29T18:15:43.382+02:00Jednym z najprostszych sposobów zaoszczędzenia na ...Jednym z najprostszych sposobów zaoszczędzenia na starych reflektorach jest ich solidna polerka. Teoretycznie traci się warstwę ochronną ale po długiej eksploatacji i tak dużo z niej nie zostało.TheCollectiveJudasnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-39449320946268282152013-08-29T16:07:18.093+02:002013-08-29T16:07:18.093+02:00W tematyce zapieczonych śrub - są do nabycia prepa...W tematyce zapieczonych śrub - są do nabycia preparaty penetrująco-zamrażające śrubę. Zamrożona śruba kurczy się nieznacznie, ułatwiając preparatowi penetrację oraz "krusząc" warstewkę skorodowanego metalu - o wiele skuteczniejsze od "zwykłych" preparatów penetrujących i bezpieczniejsze od grzania śruby.<br />Kolejnym sposobem jest dospawanie do łba śruby większej nakrętki i użycie większego klucza - to dobra metoda w momencie gdy zdeformowaliśmy już trochę łeb śruby próbując ją odkręcić.<br />Jeśli obrobiliśmy permanentnie łeb i śruba jest nie do ruszenia, ratunkiem są specjalne klucze nasadowe do wykręcania obrobionych łbów śrub - specjalny kształt klucza "wgryza" się w łeb śruby - takie zestawy są stosunkowo drogie, ale nie widziałem jeszcze śruby której by się nie dało tym odkręcić - chwyta to z zewnątrz nawet łby imbusów.robson24-78noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-88281204538172900612013-08-29T15:46:55.678+02:002013-08-29T15:46:55.678+02:00To nie tak...
Prąd ładowania wynosi 0,1 pojemności...To nie tak...<br />Prąd ładowania wynosi 0,1 pojemności. Większy prąd można zastosować jedynie wtedy, gdy sam producent danego egzemplarza akumulatora to określi. Zbyt wysoka wartość natężenia prądu może doprowadzić nie do przeładowania a do uszkodzenia akumulatora. Nie należy zostawiać ładującego się akumulatora bez nadzoru na kilka godzin. Wraz z ładowaniem wydziela się wybuchowy gaz wodór, zwłaszcza w końcowej fazie. Dobra wentylacja to podstawa. Jednocześnie akumulator może posiadać uszkodzenie w postaci zwarcia dwóch cel (ogniw wewnętrznych) i wtedy następuje jego "zagotowanie" z niemałą emisją wodoru do otoczenia. Kolejna sprawa to kolejność czynności po zakończeniu ładowania: najpierw wyłączamy prostownik, dopiero potem odłączamy klemy. Związane jest to z możliwością wybuchu nagromadzonego wodoru od iskry pojawiającej się przy odłączaniu włączonego prostownika. Bardzo istotną czynnością jest sprawdzenie poziomu elektrolitu, jeszcze przed rozpoczęciem ładowania. Dobrze jest zmierzyć napięcie przed, w trakcie, jak i po ładowaniu.Mateusz Patora z Łodzinoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-17179744329567132012013-08-29T15:28:48.364+02:002013-08-29T15:28:48.364+02:00Nie polecam używania palnika. Metal pod wpływem ta...Nie polecam używania palnika. Metal pod wpływem tak wysokiej temperatury traci swą wytrzymałość oraz następuje jego korozja. Skutkiem stosowania tej metody bywają, w bliższej bądź dalszej przyszłości, ukręcone śruby czy tzw. szpilki. Sama idea podgrzewania jest jak najbardziej słuszna.Mateusz Patora z Łodzinoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-39351699680750386352013-08-29T15:16:43.803+02:002013-08-29T15:16:43.803+02:00Ja z kolei polecam metodę "lewo-prawo". ...Ja z kolei polecam metodę "lewo-prawo". Wykonujemy naprzemiennie gwałtowne próby odkręcania i przykręcania. Chodzi nie o dużą siłę, co ogólne rozruszanie. Wbrew pozorom poruszanie w kierunku przykręcania może pomóc w odkręceniu.Mateusz Patora z Łodzinoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-58407851813113847542013-08-29T15:08:21.326+02:002013-08-29T15:08:21.326+02:00kolejnym bardzo starym patenetem na odkręcanie zap...kolejnym bardzo starym patenetem na odkręcanie zapieczonych śrub jest podgrzewanie elementu w który wkręcona jest zapieczona śruba - pod wpływem ciepła metal się rozszerzy i ułatwi odkręcenie śruby.Kamilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-9889645324453278872013-08-29T08:44:43.208+02:002013-08-29T08:44:43.208+02:00Panie Fleks,
Popracuj Pan nad polerka samochodu. Z...Panie Fleks,<br />Popracuj Pan nad polerka samochodu. Z trudem odczytalem w odbijajacym sie lakierze napis na obudowie opalarki - Steinel.<br />Fani detailingu mowia, ze po dobrze wykonanej polerce i przylozeniu paczki papierosow do karoserii powinnismy w swietle odbitym blyszczacej sie karoserii odczytac drobne napisy znajdujace sie na paczce. Jakiekolwiek trudnosci w odczycie napisu sa podstawa do reklamacji ;).Amcieknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-79143947495858625612013-08-29T07:33:29.585+02:002013-08-29T07:33:29.585+02:00Pytanie, opalarką robiłeś na założonych listwach c...Pytanie, opalarką robiłeś na założonych listwach czy je zdemontowałeś ?Wojteknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-25216738790143382392013-08-29T00:46:44.761+02:002013-08-29T00:46:44.761+02:00nie ma takiej obawy - sprawdzone przez wiele lat....nie ma takiej obawy - sprawdzone przez wiele lat. Ważne żeby posmarować delikatnie gwint śruby - cienka wartwa która się utworzy na śrubie uniemożliwi penetrację wodzie i zabezpieczy przed rdzewieniemKamilnoreply@blogger.com