tag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post3936914480418975827..comments2023-08-22T15:52:04.648+02:00Comments on Blog dla majsterkowiczów - Pan Fleks: Jak wymienić klocki hamulcowe? (Skoda Fabia I, 1,4 16V)Pan Fleks - blog dla majsterkowiczówhttp://www.blogger.com/profile/06208600326097337058noreply@blogger.comBlogger20125tag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-40548301368603067372015-02-19T15:25:19.122+01:002015-02-19T15:25:19.122+01:00Ciekawy blog, fajny wpis, myślę, że bardzo ułatw...Ciekawy blog, fajny wpis, myślę, że bardzo ułatwi życie komuś kto robi to pierwszy raz. <br />Pozdrawiam autopoludzku.Blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-26166420643010356542015-02-08T16:43:12.732+01:002015-02-08T16:43:12.732+01:00BartoLomeo - dziękuję za uwagi. To wszystko wypatr...BartoLomeo - dziękuję za uwagi. To wszystko wypatrzyłeś na kilku zdjęciach? ;-)<br />Samochód ma się fantastycznie, przejechał od czasu wymiany kilka tysięcy, nie zauważyłem żadnego z objawów, przed którymi przestrzegasz.Pan Fleks - blog DIY, testy nanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-69239366051768757012015-02-08T16:39:10.613+01:002015-02-08T16:39:10.613+01:00Proponuje następnym razem oddać samochód do mechan...Proponuje następnym razem oddać samochód do mechanika. Nieoczyszczona tarcza, powierzchnie przylgowe, nie sprawdzony stan ślizgowych tulei (tych gumek w których chodzi bolec). Podczas wciskania tłoczków zalecane jest odkręcenie lub popuszczenie korka płynu hamulcowego.<br />Pewnie efektem będzie dość szybkie zużycie klocka i pojawienie się bicia kół przy hamowaniu. <br />Proszę nie udzielać połowicznych rad innym, skoro brak podstawowej wiedzy w temacie... przecież hamulce to nasze bezpieczeństwo.BartoLomeonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-90584448813755920342014-12-15T18:29:20.141+01:002014-12-15T18:29:20.141+01:00Fakt ze zawsze lubi sie cos sp..zepsuc ;) co nie p...Fakt ze zawsze lubi sie cos sp..zepsuc ;) co nie potrzeba no ale lepiej <br />zeby sie zepsulo kiedy ma sie czas na dlubanine, dostepne czesci i <br />narzedzia a nie na drodze o siodmej rano w deszczu kiedy mialo sie na <br />szosta ;). Jezeli gume da sie zdemontowac to czemu nie? Kazdy element <br />gumowy jezeli posiada spekania nadaje sie do wymiany./oczywiscie nalezy <br />lekko rozciagnac zeby sie upewnic/ Zatarte tloczki m.in przez <br />nieszczelnosc niszcza hamulce, zmniejszaja sile hamowania, sciagaja itd <br />itp wiadomo. Czesto prowadza takze do calkowitego zablokowania kola. <br />Jednym zdaniem podumowania : gumka szczelna musi byc by klopotow uniknac<br /> ;)) jakiez to uniwersalne ;) pozdrbrzyydalnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-5861757965517127272014-12-12T10:33:49.552+01:002014-12-12T10:33:49.552+01:00Panie Fleks, Festool nie produkuje kluczy czy podn...Panie Fleks, Festool nie produkuje kluczy czy podnosnikow ;)Amcieknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-14816643445727703492014-12-12T09:00:49.069+01:002014-12-12T09:00:49.069+01:00Wiesz, muszę tu zaznaczyć, że nie jestem mechaniki...Wiesz, muszę tu zaznaczyć, że nie jestem mechanikiem i piszę tylko na podstawie swojego doświadczenia. To co piszesz na pewno pomoże, przy czym zamiast płynu hamulcowego można zastosować specjalny smar do uszczelek - jak poczytasz artykuł podlinkowany przeze mnie parę postów wyżej, to znajdziesz coś odpowiedniego.<br />A co do odpowietrzników - spryskaj wd40 dzień wcześniej ;) <br />Dodam tylko, że producenci aut zalecają wymianę płynu hamulcowego co 2 lata, więc zawsze można połączyć wszystkie te prace - koło czwartku zacznij psikać wd40 na odpowietrzniki, a na sobotę zaproś kumpla i do dzieła:)Krzysztofnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-51978756830925522612014-12-12T08:53:57.370+01:002014-12-12T08:53:57.370+01:00niby tak, ale jak sie ma pecha, to przy odpowietrz...niby tak, ale jak sie ma pecha, to przy odpowietrzaniu może sie jeszcze np. odpowietrznik ukręcić... <br />Na hamulcach i świecach nauczyłem się, że nawet przy najprostszych operacjach w samochodzie trzeba się przygotowac na najgorsze<br />:)<br /><br />Uszczelka nie musi być w złym stanie (przynajmniej przed dobraniem się do zacisku ;) ), wystarczy, że na końcach przywrze do zacisku i tłoczka. Czy może wystarczyłoby ją wydostać z rowka w tłoczku i jej wewnętrzny brzeg przesmarować płynem hamulcowym dla poslizgu?wisznunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-72753133094797754302014-12-12T08:13:00.032+01:002014-12-12T08:13:00.032+01:00Jeśli uszczelka jest w tak złym stanie, że rozsypi...Jeśli uszczelka jest w tak złym stanie, że rozsypie się od tak prostej operacji, to tym bardziej należałoby ją wymienić. Odpowietrzania nie unikniesz, ale przynajmniej unikniesz awarii hamulców w najmniej spodziewanym momencie. Zgadzam się, że to zabawa na parę godzin, ale za drugim razem pójdzie dwa razy szybciej:) Krzysztofnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-48064258257156582952014-12-11T09:19:15.700+01:002014-12-11T09:19:15.700+01:00a co zrobić, jesli tłoczek jest wkręcany, a jest j...a co zrobić, jesli tłoczek jest wkręcany, a jest już tak stary, że proste obrócenie go spowoduje uszkodzenie gumowej uszczelki na tymże tłoczku?<br />Bo demontaż zacisku w celu wymiany uszczelki (co w sumie byłoby najlepszym rozwiązaniem) skończy sie na walce z zapowietrzeniem układu i konieczności pomocy drugiej osoby. Więc razem z wymiana klocków zapowiada się całodzienna zabawa, zwłaszcza jesli sie nie ma tego doświadczenia...wisznunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-41990598508413928772014-12-09T21:34:58.201+01:002014-12-09T21:34:58.201+01:00Poza brakiem dodatkowych zabezpieczeń o czym ktoś ...Poza brakiem dodatkowych zabezpieczeń o czym ktoś już wspomniał cała operacja została przeprowadzona prawidłowo. Dobrej jakosci zdjęcia plus szczegółowy opis czyli wszystko czego można chcieć od takiego tutoriala. A narzędzia nawet gdyby dostał za free to co cię to obchodzi. Poświęć duuużo swojego wolnego czasu i środków na prowadzenie bloga to może i ty cos dostaniesz a nie tylko narzekasz. A jak auto za stare to podeslij nowsze i dorzuć zestaw nasadek hazeta co by neo tak w oczy nie kuło ;-)Dominoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-41613750238394258852014-12-09T14:42:50.414+01:002014-12-09T14:42:50.414+01:00Auto "wykorzystane" w artykule należy do...Auto "wykorzystane" w artykule należy do rodziny. Bardzo mi przykro, że nie spełnia Twoich oczekiwań. Czy w kolejnych wpisach mam prezentować samochody o określonej wartości? Jakie kwoty wchodzą w grę? <br /><br />Jeśli uważnie śledzisz wpisy (w co nie wątpię :)) to pewnie klucz i podnośnik widziałeś już w materiałach z wiosny 2013 roku. <br /><br />Na koniec wytłumacz mi, proszę - co mają opony do wartości sprzętu? Czy jest jakaś tabela, która pokazuje jakiej wartości narzędzi można używać do określonych roczników aut? Znam wideoblogi, których autor wykorzystuje sprzęt wartości kilkudziesięciu tysięcy złotych do wykonania deski do krojenia. To chyba także nie jest ok ;-) <br /><br />Powtórzę to, co powtarzam zwykle w rozmowie z moimi ukochanymi hejterami: czytanie bloga nie jest obowiązkowe. Jeśli masz do powiedzenia coś konstruktywnego - zapraszam. W przeciwnym razie nie trać mojego czasu, bo mam jeszcze całe mnóstwo ciekawych materiałów do opracowania, a przez takie zaczepki marnuję czas. <br /><br />PS Pozdrawiam EKIPĘ Z LASU! ;-)Pan Fleks - blog DIY, testy nanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-46128893662422099742014-12-09T13:59:04.607+01:002014-12-09T13:59:04.607+01:00Co to znaczy Jarku? To jakiś szyfr czy gra? Nie ro...Co to znaczy Jarku? To jakiś szyfr czy gra? Nie rozumiem. Wracając do Pana wpisu, nie tylko ja widzę tu ściemę. Stare auto, 9 lat opony i nówka sprzęt za cenę większą niż to auto. No chyba, że fotki też NEO dostarczyło? Pozdr. Jak dla mnie eot... xorxornoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-12307077490266533682014-12-09T13:13:00.946+01:002014-12-09T13:13:00.946+01:00Jarku, a czego się spodziewałeś? Że pokażę Festool...Jarku, a czego się spodziewałeś? Że pokażę Festoola? ;-) <br />Projekt jest realizowany wspólnie z producentem określonej marki narzędzi. Więc nie do końca rozumiem Twój komentarz. <br />PS. Temat wymiany opon jest dotychczas na blogu nieobecny. Widzę tu dużą szansę na Twoją aktywność - opisz i podeślij, jeśli będzie napisany poprawną polszczyzną, bez błędów ortograficznych, opublikuję :)Pan Fleks - blog DIY, testy nanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-88211703759395346342014-12-09T01:07:54.247+01:002014-12-09T01:07:54.247+01:00Jakub - nie ważne, że stare laczki :) ważne, że NE...Jakub - nie ważne, że stare laczki :) ważne, że NEO pokazane ;)XORnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-73352622468053705122014-12-07T19:08:37.419+01:002014-12-07T19:08:37.419+01:00Dodam małą uwagę - lepiej się zabezpieczyć i podło...Dodam małą uwagę - lepiej się zabezpieczyć i podłożyć pod auto tzw " kobyłke" lub inaczej zabezpieczyć auto - naprawy na podnosiniku hydraulicznym są niebezpieczne !Darek Bnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-30042826021847922062014-12-03T20:22:38.083+01:002014-12-03T20:22:38.083+01:00Cóż ma powiedzieć, no jest czego zazdrościć ;-)Cóż ma powiedzieć, no jest czego zazdrościć ;-)Pan Fleks - blog DIY, testy nanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-29813545964977441842014-12-03T14:43:40.461+01:002014-12-03T14:43:40.461+01:00ja bym wymienił też opony , 9 letnie mogą nie trzy...ja bym wymienił też opony , 9 letnie mogą nie trzymać parametrów ;)<br />Fajna żaba , klucz też .Jakubnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-11651467437650225232014-12-03T09:05:46.711+01:002014-12-03T09:05:46.711+01:00Co do smaru miedziowego to opinie są podzielone. C...Co do smaru miedziowego to opinie są podzielone. Czytałem opracowanie dot. układów hamulcowych w którym pisano, że w układach z ABS nie należy stosować smarów przewodzących (= np. miedziany). Domyślam się, że w skrajnych warunkach może to zaburzyć pracę układu ABS. Są odpowiednie smary do układów hamulcowych, zarówno dopuszczone do kontaktów z płynem hamulcowym (np. do osadzania uszczelki tłoczka) jak i ogólnego przeznaczenia (np. styk klocka z tłoczkiem, prowadnice itp). Krzysztofnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-39007675300886836772014-12-02T23:30:24.294+01:002014-12-02T23:30:24.294+01:00Smarem miedzianym jak najbardziej można klocki maz...Smarem miedzianym jak najbardziej można klocki maznąć, a także prowadniczki i gwinty śrub. A jeszcze lepszy jest smar ceramiczny.<br />ps. Panie Fleksie, jak ja Panu zazdroszczę tego klucza dynamometrycznego i żaby od NEO... ;-) Ładne cacuszka...Robertnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2279602302197361610.post-43307947461840176872014-12-02T20:15:05.726+01:002014-12-02T20:15:05.726+01:00Hej. Czasami tloczki sa "wkrecane" , nal...Hej. Czasami tloczki sa "wkrecane" , nalezy je obrocic podobnie jak srube/czasami tloczek posiada naciecie ktore to umozliwia. Do cofniecia "zwyklego" tloczka mozna uzyc sruby, duzej podkladki i nakretek. Mozna takze wspomoc sie sciskiem. Gdy tloczek stawia duzy opor mozna popuscic srubke do odpowietrzania /a po wymianie nalezy pozbyc sie powietrza/ .Tylne klocki oczywiscie blokowane sa tez przez hamulec pomocniczy wiec..;)) Mlotek, brecha czy zapieranie sie o tarcze = katastrofa;)))brzyydalnoreply@blogger.com